Ez a kétszemélyes kártyajátékom Reiner Knizia Schotten Totten című játékának a retheme-ja, azaz más témára való átültetése. Míg az eredeti játékban vicces skót klánokat irányítunk, az én verziómban két utazási iroda verseng azon, ki tud vonzóbb ajánlatot összeállítani a legnépszerűbb utazási célpontokból.
A játék szabályai rendkívül egyszerűek. Kezdésnek tegyük ki a 9 csoportot (idegenvezetőt ábrázoló kártyák) vízszintesen kettőnk közé az asztalra. Ezután keverjük meg a kártyákat és minden játékos húzzon 6-ot a kezébe. Válasszunk egy kezdőjátékost.
Mindkét játékos a csoportok vonalától a maga felé eső 9 területre fogja lepakolni a kártyáit, méghozzá mindegyik csoporthoz játékosonként 3-at. Az viszi el az adott csoportot, aki a maga 3 kártyájából nagyobb értékű kombinációt tudott kitenni.
A játékosok felváltva lépnek. Az, akin a sor van, a lépése elején ellenőrzi a csoportokat. Ha valamelyik csoportnál mindkét játékos előtt ott van 3 kártya, akkor ki kell értékelni (ld. később) és valamelyik játékos elviszi azt. A soron lévő játékos egy olyan csoportot is kiértékelhet, ahol nála megvan a 3 kártya, de ellenfelénél még nincs - azonban ezt csak akkor teheti, ha be tudja bizonyítani az asztalon már lent lévő kártyák alapján, hogy az ellenfél nem tudna az övénél jobb kombinációt kirakni.
A kiértékelés a pontozókártya alapján zajlik:
- ötcsillagos út: három egymást követő szám (azaz számsor), ugyanabban a színben
- négycsillagos út: ugyanaz a szám, de a szín nem egyezik
- háromcsillagos út: ugyanaz a szín, de nem alkot számsort
- kétcsillagos út: számsor, de különböző színekben
- egycsillagos út: bármi egyéb
Akié a magasabb értékű út, maga elé veheti a csoportot. Az egy játékos előtt lévő kártyák lerakási sorrendje nem számít. Ha a két játékos útjának értéke megegyezik, azé lesz a csoport, akinek a kártyáinak az összértéke magasabb. Ha ez is egyenlő, akkor azé, aki előbb lerakta a 3. kártyáját.
Példa: az egyik csoportnál előttem van az Alhambra (spanyol 7), a Loire-völgy (francia 7) és Firenze (olasz 7). Ez a pontozókártya szerint egy négycsillagos út (szám egyezik, de szín nem). Ellenfelem előtt ugyanannál a csoportnál Hamburg (német 3) és Drezda (német 2) van lent. Ha melléjük tudná tenni Rothenburgot (német 1) vagy Neuschwansteint (német 4), akkor egy ötcsillagos utat tudna kirakni (számsor ugyanabban a színben) - azonban már mindkét kártya lent van az asztalon! Kiértékelem a csoportot, amely az enyém lesz.
A soron lévő játékosnak ezután le kell raknia egy kártyát a kezéből az egyik csoporthoz. Bármelyik olyan csoporthoz letehet kártyát a maga felé eső oldalon, amelynél még kevesebb, mint 3 kártya szerepel (tehát olyan csoporthoz is, amelyet már az ellenfél elvitt).
A játékos végül húz egy kártyát a húzópakliból.
Egy játékos azonnal győz, ha sikerül elvinnie 5 csoportot vagy pedig 3, egymással szomszédos csoportot.
A játékhoz két kártyakészletet tervezek (egy kártyakészlet elég a játékhoz). Mindkettőben 6-6 ország szerepel. Az 1. készletben Nagy-Britannia, Francia-, Német, Spanyol-, Olasz- és Görögország, a készülő 2.-ban pedig többek között Magyarország, az USA, Japán és India nevezetes látnivalói szerepelnek.