A Világkorok egy kétszemélyes civilizációépítős játék. A neve nem véletlenül hasonlít a Korokon át (Through the Ages) című kiváló játékra, ugyanis felfogható egyfajta "Korokon át light / express" változatnak. A két játékos négy történelmi korszakon (ókor, középkor, újkor, modern kor) át, összesen 84 egyedi kártyából próbálja kialakítani a saját civilizációját, és több Győzelmi Pontot szerezni az ellenfelénél. Mindezt egy kb. 45 perces játék keretein belül.
A civilizációépítő játékokkal kapcsolatban több elvárás fogalmazódik meg az emberben. A játéknak lehetőleg át kell fognia az emberi történelem nagy részét, az élet több területét (pl. politika, kultúra, vallás, gazdaság, harcászat), legyenek benne váratlan események, híres személyiségek, egymás elleni konfliktus, a civilizáción belüli felkelések stb. Ezek közül - a váratlan eseményeken kívül - szinte mindegyiket próbáltam beleépíteni ebbe a rövid játékba.
A Világkorok alapmechanizmusa egyszerű: a játékosok kártyákat adhatnak hozzá a civilizációjukhoz, amelyekkel bizonyos jellemzőiket (pl. tudomány, nyersanyag, katonai erő) növelhetik. (A játéknak emiatt van egy kissé számolgatós-fejben tartós jellege.) Új kártyák lerakásához bizonyos jellemzők adott szintje szükséges. A csavar ott van, hogy akkor is le lehet tenni kártyát, ha nem teljesítjük a feltételeket, azonban a hiányzó jellemzőket kártyák eldobásával kell pótolnunk. Emiatt a kártyák egyben erőforrások is. Egy-egy drága kártya lerakásához a játékosnak akár az összes kézben tartott kártyáját fel kell áldoznia. Mivel pedig körönként max. 2 kártyát húzhatunk, egy ilyen manőver a következő kör lehetőségeit korlátozza. Ez ad a játéknak egyfajta dinamikát.
A civilizációk fejlődését a belpolitikai stabilitás is korlátozza: ha túl sok kártya van a játékos előtt, akkor az elégedetlensége növekedni fog. Ha ez eléri a 3-as szintet, akkor forradalom tör ki, és a játékos gyakorlatilag egy körből kimarad, valamint letett kártyáiból is veszít.
A játékban a katonai erőnek is fontos szerepe van. Ennek növelésével civilizációnk terjeszkedhet, terület típusú lapokat tehetünk le (hódíthatunk meg). A játékosok katonai ereje közötti különbséget állandóan szemmel kell tartanunk, mert ha az egyik játékos kellőképpen megerősödik, háborút indíthat. Ennek során ellenfelétől kártyákat dobathat el vagy foglalhat el.
A játék lényege természetesen a Győzelmi Pontok szerzése. Ha a köre elején bármelyik játékosnak 10-el több GyP-je van ellenfelénél, azonnal győz! Így tehát a játék mindig izgalmas, állandóan figyelemmel kell lennünk ellenfelünk lépéseire.
Apróság, de számomra fontos: a kártyák kiválasztásakor ügyeltem rá, hogy ne csak nyugati civilizációkat szerepeltessek, hanem a fontos történelmi népek megfelelő súllyal képviselve legyenek. Ugyanígy fontosnak tartottam, hogy minden korszakban az 5 vezető közül az egyik nő legyen.
A játékhoz a kártyákon és a szabályokon kívül 4 jelölő is szükséges (ez ideálisan 1 piros és 1 sárga korong, valamint 2 szürke kocka).