Letölthető történelmi társasjátékok és wargame-ek

Sztratégosz Játékműhely

Sztratégosz Játékműhely

Vérrel vívott szabadság

2020. június 27. - Beren Erchamion

Mint azt egy múltkori bejegyzésemben is írtam, az 1848/49-es szabadságharc társasjátékos feldolgozása fájó hiányossága a magyar játékkiadásnak. A Vérrel vívott szabadság azzal a céllal készült, hogy betöltse ezt a hiányt. Emellett egy olyan, gyors és viszonylag egyszerű szabályokkal dolgozó játékot akartam nyújtani az érdeklődőknek, amellyel megismerkedhetnek ezzel a nagyszerű korszakkal és legfeljebb 1-1,5 óra alatt lejátszhatják a teljes szabadságharcot.

Bár a játék háborús témájú, a fenti megkötések miatt nem nevezhető igazi wargame-nek. Ez nem is baj, hiszen hangsúlyozottan nem rétegjátékot akartam alkotni, hanem olyat, amellyel bárki - némi társasjátékos tapasztalattal - elboldogulhat. A 8 oldalnyi szabály a példajátékkal kiegészítve szerintem hamar megtanulható.

A Vérrel vívott szabadság egyszemélyes játék, amely a VPG kiadó States of Siege szabályait alkalmazza: a játékos központi helyzetből védekezik a különböző sávokon közeledő ellenséges seregekkel szemben. Úgy gondolom, ez a felállás nagyon is jól szimulálja az 1848/49-es helyzetet. A játékos feladata - mintegy Kossuth Lajos és a debreceni Országos Honvédelmi Bizottmány szerepébe helyezkedve -, hogy a szűkös erőforrásokat mindig a megfelelő hadszíntérre irányítsa, támadásokat és ostromokat rendeljen el, s mindeközben figyeljen arra is, nehogy a külső és belső politikai problémák miatt az ország morálja végzetesen lecsökkenjen. Magukat a csatákat és ostromokat kockadobások szimulálják, a játékos tehát soha nem lehet biztos egy-egy döntése végkimenetelében. Az eseménykártyákon igyekeztem nem csak a katonai, hanem a politikai eseményeket is bemutatni.

A játéknak ez az 1.5-ös verziója, amelybe beletettem plusz 3 eseménykártyát, a szabályokat pontosítottam és néhol egyszerűsítettem, valamint egy ellenséget (Paszkevicset) erősebbé tettem. Egy régebbi verzió megtalálható a MATE oldalán itt (a számozás ellenére ez még az 1.0 verzió), valamint a játék angol nyelvű változatát feltöltöttem a BGG-re is, 1848-1849: Hungary Fights for Freedom címen.

 

SZABÁLYOK

VASSAL-MODUL

TÉRKÉP

KÁRTYÁK

JELZŐK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sztrategosz.blog.hu/api/trackback/id/tr5715970550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása